lutego 15, 2021

"Król ptaków"


AUTOR: EWELINA MISIAK
WYDAWNICTWO: NOVAE RES
GATUNEK: ROMANS


Sięgając po tę książkę, miałam nadzieję na jakąś lekką romantyczną fabułę, która pozwoli mi trochę oderwać głowę od codziennych spraw i obowiązków, niestety okazało się, że historia trochę rozminęła się z moimi oczekiwaniami.

Przykro mi to pisać, ale kiedy sięgam pamięcią wstecz ciężko, jest mi przypomnieć sobie, taką obojętność wobec innych postaci i ich losów, jak w tej powieści. Główna bohaterka, choć była osobą dojrzałą i miała głowę na karku, to jej infantylne zachowanie często było dla mnie niezrozumiałe i bardzo drażniące.
Książka ma też oczywiście swoje plusy i dla mnie na przykład spore znaczenie miał fakt, że autorka potrafiła niejednokrotnie zaskoczyć mnie jako czytelnika i dać nieco do myślenia.
Jeśli po przeczytaniu tego wstępu zastanawiacie się, o czym właściwie opowiada „Król Ptaków”, to odpowiadam, że jest to powieść o ambicjach, przyjaźni i w końcu o próbie odnalezienia miłości.

Samanta jest osobą, u której inteligencja i uroda idą ze sobą w parze. Błyskotliwa i pragnąca osiągnąć sukces studentka SGH nie boi się poświęcenia i ciężkiej pracy. Ma swoje plany, a ich realizacja jest dla niej najważniejsza, przez co jej sfera uczuciowa stała się porządnie zaniedbana. Pomimo powodzenia, jakim cieszy się u płci przeciwnej, dziewczyna nie chce angażować się w związki, a fakt że w swoim najbliższym otoczeniu zaczyna być postrzegana jako osoba homoseksualna, komplikuje sprawy jeszcze bardziej.
W dniu, w którym Samanta poznaje tajemniczego Gabriela, jej serce nagle zaczyna mocniej bić, lecz mężczyzna ma pewną skrywaną przez lata tajemnicę, która może zaważyć na dalszym losie tych dwojga ludzi.

Copyright © 2014 Przeczytajmy to razem , Blogger